We have arrived!!! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Wouter Jong - WaarBenJij.nu We have arrived!!! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Wouter Jong - WaarBenJij.nu

We have arrived!!!

Blijf op de hoogte en volg Wouter

04 Januari 2014 | Nederland, Nederland

Na een dag van 26 uur dan toch eindelijk gearriveerd in Bozeman, Montana! Op een klein vliegveldje, geheel in Montana-stijl, maakte ik voor het eerst kennis met Amerika. Mijn eerste gedachte was: KOUD!!! Logisch, het is hier rond de 10 graden onder nul. Enfin, na een korte nacht stond er meteen een lange dag voor de deur, vol kennismakingen en heel veel informatie. Het kennismaken begon een beetje stroef, aangezien iedereen nog redelijk brak was van de lange reis naar Bozeman. Naarmate de dag vorderden, begon ik toch wat meer contact te leggen met mensen van alle continenten en heb ik een aantal leuke mensen ontmoet.

Nu staat er een heerlijk rustig weekend voor de deur. Het enige wat ik nog moet doen is intrek nemen in mijn nieuwe kamer. Hier gaat echter wel een gigantisch spannende en beangstigende gebeurtenis aan vooraf: ik moet naar de Wall Mart... Ik heb verhalen gehoord van mensen die hun eerste bezoek hebben kunnen na vertellen, dus ik kan mijn borst nat maken! Maar goed, we gaan eens bekijken of de verhalen kloppen.

Nu ben ik even aan het opzoeken waar er in Bozeman een sportcafé zit. Morgen is namelijk een wildcard wedstrijd in de NFL, en ik zal nooit meer vredig kunnen leven als ik geen football-wedstrijd heb gezien in een Amerikaans sportcafé met 50 flatscreens en light bier. Kan ik meteen een beetje cultuur snuiven. Na een dag tussen Europeanen, Zuid-Amerikanen, Australiërs en heel veel Aziaten, ben ik wel klaar voor een paar Amerikaanse stereotypes. Kom maar op met leuzen 'they took our jobs' en 'I shoot before I ask questions'!!!

En dan zondag mijn eigen kamer in, zodat ik lekker kan settelen. Slaap nu op een bank (thx Laila en Eefje) omdat mijn kamer nog bezet is. Hopelijk kom ik dan zondag ook in een beter ritme, het is nu half 6 en ben klaar wakker. Zo maar eens een stukje lopen door de sneeuw en -15, wordt ik vast wakker van. Dan weer op weg naar nieuwe mensen en ervaringen!!!

  • 11 Januari 2014 - 12:07

    Anita En Rien:

    Hallo Wouter
    Heb eens even alles gelezen. Ondertussen zitten de eerste dagen er alweer op. Lijkt me spannend hoor, al die nieuwe indrukken.
    Tot nu toe klinkt het prima. Wel heul koud.
    Geniet ervan. Groeten Anita en Rien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Actief sinds 23 Dec. 2013
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 6372

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 03 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: